Wczasy nad morzem
Obiekty noclegowe nad Bałtykiem

Ostatnio dodane obiekty

Oferujemy

Historia Miasta Sopot

Sopot dawniej Zopott, znany niemiecki kurort nad Bałtykiem.

Kilka słów o

Sopot, miasto nad Zatoką Gdańską nad Bałtykiem. Najmniejsze miasto na prawach powiatu w Polsce. Wraz z Gdynią i Gdańskiem tworzą Trójmiasto. Spoto jest znanym uzdrowiskiem, chętnie odwiedzanym przez turstów latem. Posiada najdłuższe w Polsce molo drewnianej konstrukcji

Aktualności

Archiwum

Sopocka majówka 2017

Tegoroczna majówka będzie inspirowana twórczością Janusza Hajduna, kompozytora i pianisty związanego z Sopotem

więcej
Puchar świata w siłowaniu na ręce nad morzem w Rumii

W dniach 19 -20 listopada 2016 r. w sali MOSIR w Rumii odbędzie się Puchar Świata Zawodowców w Siłowaniu na Ręce - Złoty Tur Word Cup 2016

więcej
Targi seniora nad morzem w Sopocie

W sobotę i niedzielę 22 i 23 października 2016r w godz. 10.00 - 16.00 w Hali 100-lecia w Sopocie odbędą się  7 Sopockie Targi Seniora

więcej

Wydarzenia

Archiwum

Turyści chcą wracać do Sopotu.

Blisko 81 procent turystów to osoby, które odwiedziły Sopot po raz kolejny, a prawie 97 procent turystów uważa, że sopocka oferta kulturalno-rozrywkowa i sportowa odpowiada ich oczekiwaniom. Badanie przeprowadzono w ramach projektu "Od inicjatywy klastrowej do sopockiego klastra turystycznego - program wsparcia i rozwoju" realizowanego przez Urząd Miasta Sopotu. Wywiady osobiste z turystami krajowymi i zagranicznymi przeprowadzono w lipcu i sierpniu br. Uczestniczyło w nich tysiąc osób.

Z ankiet wynika, że turyści wracają do Sopotu - mówi Wojciech Wroński dyrektor Instytutu Eurotest. - Prawie 81 procent turystów przyjechało do Sopotu po raz kolejny, a przynajmniej co drugi turysta po raz czwarty lub więcej. Taki wynik może świadczyć o poziomie zadowolenia turystów z pobytu w Sopocie, jak i o popularności uzdrowiska. Miasto uważane jest za bezpieczne, z dobrą ofertą kulturalno - rozrywkową i sportową.

Badanie wskazało na istotę ciągłego tworzenia i poszerzenia oferty dla turystów, którzy przyjeżdżają z rodziną. Dwie najliczniejsze grupy turystów odwiedzających Sopot to właśnie ci, którzy przyjechali z rodziną lub przyjaciółmi. Ponad 40 procent z tych dwóch grup spędzało urlop z dziećmi. Z danych wynika, że wiek dzieci to najczęściej 4-5 lat i 6- 12. To ważna wskazówka dla sopockiej branży turystycznej w budowaniu sieci współpracy. Potwierdzają to też działania członków sopockiej inicjatywy klastrowej w tworzeniu oferty animacji czasu dla dzieci gości hotelowych we współpracy z takimi obiektami jak korty tenisowe, Hipodrom, KartCenter, Aquapark.

Dobrą wiadomością dla miasta jest fakt, że turyści dostrzegają i doceniają zmiany zachodzące w Sopocie. Trzy czwarte gości, którzy odwiedzili Sopot już kolejny raz, oceniło miasto jako lepiej przygotowane na przyjęcie turystów niż w latach poprzednich. 97,4%, turystów uznało, że Sopot jest miastem bezpiecznym. Bardzo wysoko została oceniona też liczba imprez kulturalno - rozrywkowych i sportowych w sezonie letnim, blisko 97 procent badanych określiło ją jako zadowalającą. Zapoznanie się z bogatą ofertą Sopotu może ułatwiać kalendarz wydarzeń na stronie www.kalendarz.sopot.pl. Ciekawe jest to, że turyści chętnie widzieliby więcej plakatów i ogłoszeń o wydarzeniach w przestrzeni miejskiej, np. na słupach informacyjnych.

Na podstawie badań można też stwierdzić, że promocja Sopotu jako miasta konferencyjnego to dobry kierunek promocji poza sezonem letnim. Co trzeci ankietowany stwierdził, że do przyjazdu do Sopotu poza sezonem nie byłaby w stanie zachęcić go żadna promocja cenowa, specjalna oferta czy wydarzenie kulturalne.

- Sopot Konferencyjny to kolejny produkt wdrażany w ramach projektu klastrowego w Sopocie - mówi Dorota Sykut koordynator projektu "Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego - program wsparcia i rozwoju". Sopot jest promowany jako destynacja kongresowa z bardzo dobrą infrastrukturą konferencyjną, hotelową i wyjątkową ofertą okołokonferencyjną skupioną w promieniu kilku kilometrów - dodaje.

Projekt pt. "Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego - program wsparcia i rozwoju" został opracowany przez Gminę Miasta Sopotu - lidera projektu i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot - partnera projektu. Uczestniczą w nim przedsiębiorstwa sektora turystycznego i gastronomicznego, organizacje branżowe oraz jednostki edukacyjno - badawcze oraz samorządowe. Ważne jest połączenie doświadczenia przedsiębiorców, wiedzy i badań jednostek edukacyjnych oraz wsparcia władz samorządowych. Udział w klastrze przynosi szereg korzyści: wpływa na obniżenie kosztu własnego biznesu i tworzenie lokalnych miejsc pracy, zapewnia dostęp do wiedzy, informacji, kapitału, pozwala poszerzać ofertę, daje możliwość nawiązania kontaktów osobistych.

więcej
Na sopockiej plaży stanie lodowy bar.

13 sierpnia o godz. 11.00 na sopockiej plaży koło Grand Hotelu wystartuje austriacka strefa odpoczynku. Na turystów opalających się nad Bałtykiem będą czekały atrakcje - leżaki, muzyka i przede wszystkim bar w całości wykonany z lodu. Przy lodowych stolikach, w lodowych szklankach, serwowana będzie austriacka woda mineralna.

W ten sposób organizator imprezy - austria.info - chce zachęcić Polaków do zimowych wyjazdów na narty. Dzień pod hasłem Słońce, narty i śnieg = Austria ma się rozpocząć od dużej niespodzianki. Organizatorzy nie zdradzają wprawdzie szczegółów, ale od rana radzą wypatrywać wśród sopockich wydm najprawdziwszych narciarzy. - Celem imprezy nie jest promocja oferty któregoś z biur podróży, chodzi tu o promocję idei - jeśli na narty, to tylko do Austrii - mówi Franca Kobenter, szefowa austriackiego biura informacji turystycznej austria.info.

 

Wszyscy, którzy w najbliższą sobotę (13 sierpnia) zdecydują się odwiedzić austriacką strefę wypoczynku dowiedzą się, gdzie najlepiej wybrać się na zimową wyprawę, które regiony przygotowały ofertę dla początkujących narciarzy, a które nastawione są na zawodowców.

 

Organizatorzy przygotowali również konkurs. Wszyscy, którzy odwiedzą austriacką strefę wypoczynku w Sopocie będą mieli szansę wygrać tygodniowy pobyt w luksusowym ośrodku narciarskim w Bad Gastein.

więcej
Edukacja w kierunku turystyki to jest to!

W ramach Sopockiego Klastra Turystycznego prowadzone są działania, których celem jest usprawnienie programu praktyk uczniów i studentów szkół o kierunkach hotelarskich i turystycznych w sopockich obiektach noclegowych oraz w punktach informacji turystycznej w Sopocie.

Budowa partnerstwa i współpracy sopockiego biznesu i Gminy Miasta Sopotu z partnerami ze sfery jednostek edukacyjnych i naukowych była tematem kolejnego spotkania Sopockiego Klastra Turystycznego. Zaprezentowana koncepcja zakłada przepływ wiedzy, nauki i nowości pomiędzy jednostkami naukowo badawczymi, a sopocką branżą turystyczną na rzecz podniesienia potencjału i rozwoju sopockiej gospodarki opartej o sektor turystyczny.

 

W spotkaniu w Zespole Szkół Handlowych w Sopocie uczestniczyli przedstawiciele sopockiej branży turystycznej oraz Europejskiej Szkoły Wyższej w Sopocie, Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku, Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu w Gdańsku, Akademii Morskiej w Gdyni oraz Zespołu Szkół Administracyjno-Ekonomicznych w Gdyni.

 

Hotelarze i przedstawiciele szkół oraz Sopockiego Stowarzyszenia Turystycznego uważają, że liczba godzin na praktyki w programach nauczania szkół średnich i wyższych jest za mała. Zgodnie z ustawą o szkolnictwie wyższym student powinien odbyć 120 godzin praktyk podczas trwania studiów.

 

- Osoba ucząca się nie powinna traktować praktyk jako zła koniecznego, lecz jako szeroką furtkę do obserwacji i nauki - mówi Joanna Kostrzyńska, Dyrektor Personalny Sheraton Sopot Hotel, Conference Center & Spa. - Głównym mankamentem obecnego systemu praktyk studenckich jest to, że trwają za krótko. Jeżeli praktykant chciałby się w późniejszym czasie związać z naszym hotelem, to największe szanse mają osoby, które wyróżniły się podczas praktyk oraz w przypadku stanowisk związanych z kontaktem z gościem, osoby które znają język angielski. - Dla nas przy wyborze praktykantów najbardziej liczy się ich pozytywne nastawienie, czyli chęć zdobywania doświadczeń i poznawania nowych rzeczy- stwierdza Joanna Kostrzyńska.

 

Przeprowadzane konsultacje wskazują, że powinien zostać wydłużony program praktyk oraz stworzony system monitorowania ich efektywności. Ponadto istotna jest wzajemna wymiana informacji pomiędzy środowiskiem akademickim a branżą turystyczną przy opracowywaniu programu nauczania na uczelniach oraz przygotowywaniu programu praktyk.

 

W ramach Sopockiego Klastra Turystycznego zostanie wypracowana ankieta, która będzie wypełniana przez uczniów i studentów po zrealizowanych przez nich praktykach. Jest pomysł, aby opiekun praktyk raz na kwartał przekazywał przedstawicielom obiektów sugestie i opinie swoich podopiecznych. Celem jest usprawnienie programu praktyk w sopockich obiektach.

 

- Podczas praktyk uczniowie chcą wykorzystać swoją wiedzę teoretyczną i poszerzyć ją o umiejętności praktyczne - mówi Katarzyna Synowiecka, kierownik szkolenia praktycznego Zespołu Szkół Handlowych w Sopocie - Często zdarza się ,ze uczniowie są zatrudniani w czasie wakacji w miejscach , w których odbywali praktykę zawodową: hotele, biura turystyczne. Nierzadko kontynuują swoją karierę zawodową w tych miejscach, znajdują tam zatrudnienie.

 

Przedstawiciele Stowarzyszenia Turystycznego Sopot zwracali uwagę na kwestię przeprowadzania praktyk w sopockich punktach informacji turystycznej. Praktykanci mają możliwość bezpośredniego kontaktu z klientem-turystą. Przyszły pracownik branży turystycznej powinien również być świadomy atrakcji turystycznych regionu. Te umiejętności i wiedzę może nabyć na praktykach w punktach informacji turystycznej w Sopocie. Najlepsi praktykanci są zatrudniani w okresie letnim a także mają szansę na podjęcie dalszej współpracy.

 

Studenci-praktykanci w największych sopockich hotelach mogą liczyć na praktyki w działach księgowości, sprzedaży i marketingu oraz działach operacyjnych. Tym nie mniej oczekiwania hoteli wobec osób ubiegających się o praktyki w tych działach są zdecydowanie wyższe niż wobec uczniów szkół średnich. Student ma szansę odbycia praktyk jeśli wykaże się znajomością języków obcych, biegłej obsługi komputera i biurowych programów komputerowych.

 

Pamiętać trzeba, że w każdym hotelu praktykanci są integralną częścią zespołu. Czynnie uczestniczą w życiu hotelu, a w oczach gości są również wizytówką hotelu. Praktyki to dobry czas na weryfikację swoich oczekiwań zawodowych.

 

Jak mówi Klaudia Popielska, Reception Manager z Hotelu Haffner, inne są wymagania wobec praktykantów na poziomie szkoły średniej, a inne wobec studentów. Ci pierwsi dopiero poznają arkana pracy hotelarza, podczas poznawania specyfiki pracy w poszczególnych działach hotelowych maja szansę tak naprawdę sprawdzić czy hotel i branża turystyczna to jest miejsce, w którym widzą się w przyszłości. Natomiast studenci, którzy myślą o przyszłym zatrudnieniu, powinni wykazać się nie tylko posiadaną już wiedzą teoretyczną i znajomością języków obcych - mówi Klaudia Popielska, Reception Manager z Hotelu Haffner - Równie istotne są: samodzielność, inicjatywa i aktywność w pracy, zainteresowania branżą, elastyczność i umiejętnością adaptacji do zmieniającej się sytuacji. Pilnie też obserwujemy, czy student wykonuje swoje obowiązki z pasją, bo branża turystyczna tego wymaga i takie też osoby mają największe szanse na szybkie zatrudnienie. Jednym z pomysłów realizowanych przez hotele jest tworzenie trzyletnich praktyk dedykowanych. Praktykant przez trzy lata odbywa praktyki w jednym obiekcie. Podczas pierwszego roku praktyka odbywana jest we wszystkich działach, podczas drugiego roku również w całym hotelu, ale z uwzględnieniem preferencji praktykanta natomiast podczas ostatniego roku student sam wybiera dział zgodny z jego zainteresowaniami i planami zawodowymi. Podczas takiego programu praktyk student ma szansę poznać organizacje pracy w całym hotelu oraz rozwijać swoje kwalifikacje zawodowe na wybranym stanowisku.

 

Projekt pt. "Od inicjatywy klastrowej do Sopockiego Klastra Turystycznego - program wsparcia i rozwoju" został opracowany przez Gminę Miasta Sopotu - lidera projektu i Stowarzyszenie Turystyczne Sopot - partnera projektu. Uczestniczą w nim przedsiębiorstwa sektora turystycznego i gastronomicznego, organizacje branżowe oraz jednostki edukacyjno- badawcze oraz samorządowe. Ważne jest połączenie doświadczenia przedsiębiorców, wiedzy i badań jednostek edukacyjnych oraz wsparcia władz samorządowych. Udział w klastrze przynosi szereg korzyści: wpływa na obniżenie kosztu własnego biznesu i tworzenie lokalnych miejsc pracy, zapewnia dostęp do wiedzy, informacji, kapitału, pozwala poszerzać ofertę, daje możliwość nawiązania kontaktów osobistych.

więcej

Atrakcje turystyczne

Archiwum

Muzeum Ceramiki Kaszubskiej

W Chmielnie (Kaszuby) warto zwiedzić Muzeum Ceramiki Kaszubskiej wraz z warsztatem, prowadzonym obecnie przez dziesiąte już pokolenie garncarzy z rodziny Neclów. Ludowa sztuka wyrobu i wypalania przedmiotów z gliny należy do najstarszych wytworów kultury, o czym świadczą liczne wykopaliska archeologiczne. Muzeum rodziny Neclów oferuje ekspozycję wyrobów z gliny, z których najstarsze pochodzą z 1897 roku, a także pokazy toczenia na kole garncarskim, objaśnienia procesu wyrobu naczyń ceramicznych i ich wypalania oraz możliwość samodzielnego toczenia naczyń na kole przez zwiedzających. Muzeum jest czynne cały rok, istnieje również możliwość nabycia pamiątek i wyrobów ceramicznych.

więcej
Wybierz ofertę:
Miasto
Typ
Nasze Oferty
Newsletter
Chcą Państwo otrzymywać informacje o nowościach w serwisie? Proszę się zapisać do newslettera.